Weer een strategiedag, maar nu anders…

Hoe staan de neuzen in jouw team?

Heb je goed zicht op alle neuzen in jouw team? Staan ze dezelfde kant op of weet je dat eigenlijk niet…? Het is heel belangrijk om samen een stip op de horizon te zetten of een eerder geplaatste stip te herijken. Maar die stip gaan jullie als team niet halen, als de neus van ieder teamlid een andere kant op staat.  Daarom besteden coaches Merel van Veenendaal en Gemma van Steekelenburg op jouw strategiedag aandacht aan de mens en de verschillende persoonlijkheden in het team.

 Dit wordt een strategiedag waarop alle neuzen dus weer dezelfde kant op worden gezet. Hierdoor gaan teamleden voelen dat ze op elkaar kunnen bouwen en op elkaar mogen leunen, zeker in een tijd waarin alles anders gaat dan we gewend zijn. Door te focussen op de mens, gaat dat wat er afgesproken wordt ook echt uitgevoerd worden. Geen teamlid heeft meer reden om op de rem te trappen of sabotagedrag te vertonen.

Twijfels? Over of dit iets voor jouw team is of over hoe zo’n strategiedag er dan uit kan zien? We bieden een sparringsuur (of twee) aan om samen te kijken naar wat jullie verder gaat helpen. 

Hoe werkt het?

We bespreken met de organisatoren eerst de huidige situatie, hoe de sfeer in het team is, de aanleiding voor de strategiedag en wat de gewenste doelstellingen zijn. Met deze input doen wij een voorstel voor de invulling van de strategiedag, maar jij mag zeker meedenken. Een aantal methodes die we kunnen toepassen zijn de Moderatiemethode, Systemisch Werken, Deep Democracy, Action Learning en Rake Vragen.

 

Met een groepsgrootte van maximaal 8 personen bieden wij verschillende pakketten (Incompany, dan wel online, altijd coronaproof):

 

  • Een kennismakingssessie (duur 4 uur)
  • Een strategiedag (inclusief 2 uur voorbereidingstijd)
  • Periodiek twee keer per jaar een strategiedag (inclusief 3 uur voorbereidingstijd)
  • Periodiek drie keer per jaar een strategiedag (inclusief 4 uur voorbereidingstijd)

 Wij beloven je in ieder geval dit over de strategiedag:

 

  • Jullie gaan ervaren dat er op één dag meer kan gebeuren dan jullie voor mogelijk hebben gehouden.
  • Het team gaat meer bereiken dan eerder bereikt is tijdens andere strategiedagen.
  • Teamleden gaan elkaar op een andere manier leren kennen en weer échte verbinding met elkaar voelen.

 

Neem contact met ons op om kennis te maken en de mogelijkheden voor jouw strategiedag te bespreken.

Over de coaches

Ondanks dat onze neuzen anders zijn (Merel heeft een efficiënte en praktische neus en Gemma juist een systemische en sensitieve) staan ze wel dezelfde kant op. Wij combineren onze persoonlijkheden, kennis en jarenlange ervaring in het bedrijfsleven, én dat maakt onze samenwerking zo sterk.

Dit is wat we toevoegen als coaches aan jouw strategiedag(en):

 

  • Het stimuleren van openheid

Om te voorkomen dat er in de vervolgstappen teamleden op de rem gaan trappen of sabotagedrag gaan vertonen, besteden wij eerst aandacht aan luisteren. We gaan in op hoe het komt dat we vaak denken dat we goed naar elkaar luisteren, maar dat eigenlijk helemaal niet doen. Echt luisteren naar elkaar en durven uitspreken wat er goed gaat en beter kan, vraagt meestal net wat meer lef dan we hebben. We laten het team zien wat er gebeurt als je echt gaat luisteren en alles uitspreekt naar elkaar.

 

  • De chemie tussen teamleaden systemisch onderzoeken

Een team bestaat uit individuen die voor hun werk ‘toevallig’ bij elkaar zijn. Niet de teamleden bepalen de kracht van een team, maar het gaat juist om de chemie tussen de leden. Teams die oorsprong en historie erkennen, de logica van het erbij horen weten, een heldere ordening hebben en aan eerlijke uitwisseling doen, bereiken meer dan andere teams. Wij zetten jullie een systemische bril  op, de bril waarmee je kunt uitzoomen en gaat zien wat er nodig is om als team vooruit te komen.

 

  • Het bespreekbaar maken van en leren omgaan met verandering en onzekerheid

Wat nu is kan morgen heel anders zijn. Het gaat regelmatig niet zoals we het gepland hebben. Wat er in 2020 gebeurt is hier een goed voorbeeld van. Hier in zekere mate op anticiperen door jezelf en elkaar hierbij te helpen is een sterke kwaliteit van de medewerker van nu. Wij leren hoe je als team snel schakelt, behoeften duidelijk krijgt en onderzoekt waar teamleden in pijn en ongemak blijven hangen en hoe je daar met elkaar weer uitkomt.

ALS JE DOET WAT JE ALTIJD DEED, KRIJG JE WAT JE ALTIJD KREEG.

ALLEEN JIJZELF KAN HET ANDERS GAAN DOEN!